9 september 2018 Menzissingelloop.
De tweede keer dat ik meedoe.
Wat een happening weer.

Menzissingelloop 2016

Twee jaar geleden stonden we mensen aan te moedigen.
Zere handen en een zere keel krijg ik ervan. 8 km, phoe hé, wat een afstand.
Hardlopen voor mij? Af en toe ren ik een stukje, hooguit 20 minuten, nog net niet in slow motion. ?
En ineens daar, 2016, ontstaat het idee om volgend jaar met een groep via De Trainingsboerderij mee te doen.
We schakelen trainers in, er wordt een trainingsschema gemaakt en daar gaan we. Veel voorpret, lichte huivering en vooral trots dat we dit zo neerzetten.
Dromen waarmaken zeg maar.
Onder het vermom van

‘je moet het wel zelf doen en je hoeft het niet alleen te doen’.

Ik kan me heerlijk optrekken aan anderen die veel sneller lopen en meer ervaring hebben en geniet van de vooruitgang die anderen en ook ik maken op individueel niveau.

Menzissingelloop 2017

De wedstrijd in 2017 is fantastisch.
Doel: uitlopen en binnen een uur. Het wordt 51:43
Wauw!!! Nooit gedacht dat ik deze tijd zou lopen.

Menzissingelloop 2018

Weer trainen we. Iets minder dan vorig jaar met de groep en vaker alleen.
Hardlopen vind ik heerlijk, door de bossen, met onze hond Sam en vooral een klein stukje. Max. 30 minuten.
Wedstrijden hardlopen….. super leuk om mee te maken en ik merk ook minder enthousiasme dit jaar.
Op de dag zelf doe ik ‘s ochtends een meditatie die we vaak gebruiken in onze trainingen.
Fantastisch om het doel helder te krijgen.
Voor de meditatie denk ik nog dat ik m’n eigen record wil verbeteren.
Na de meditatie voel ik dat dat niet het doel is. Al eerder heb ik na een wedstrijd vreselijke hoofdpijn gehad en dat wil ik niet. Vandaag wil ik me fit blijven voelen.

Ook wordt me mijn echte doel veel duidelijker.

  • De 8 km in één keer lopen.
  • Genieten van het proces.
  • Binnen een uur zou mooi zijn.

MenzissingelloopIn de meditatie zie ik mezelf met m’n armen in de lucht over de finish gaan.
Mooi hoe zo’n meditatie er ook voor zorgt dat ik blij ben met m’n eigen doel voor deze wedstrijd. Het is allang goed. Uitlopen dus en blijven lachen.

Met de groep doen we nog een motivatieoefening en visualisatie. Highfive en Let’s Go!!

 

 

Daar gaan we. Ik loop achteraan, de plek die in deze groep bij me past.
Het valt mee, het valt tegen.
Ik ben trots op mezelf en ik verklaar mezelf voor gek.
Ik trek me aan een ander op en verwonder me als deze onbekende ineens stopt.
Het gaat op en af en als het tegenzit zie ik steeds het beeld van de visualisatie voor me: ‘Armen omhoog over de finish’.

Nog 5 km.
Nog maar 2.
Pffff nog 1 km.
Halleluja de finish.

Ik ben er en voel de neiging om voorover te buigen. Ik ben op.
In plaats van voorover buigen strek ik m’n armen in de lucht.
Halleluja, I did it! Klaar, trots.
Wat een happening.
Netto tijd 53:53

De hele groep heeft het gehaald, hihaaa!
Fantastisch. De tweede keer singelloop. Dit was ‘t. Heerlijk.
Geweldig om twee keer mee te maken.

Morgen weer op het yogamatje, enough is enough. Het was twee keer een fantastische beleving en volgend jaar sta ik aan de kant te applaudisseren. Ik begin vast met oefenen. ?

Enthousiaste groet,
Sabine

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.